Elkezdődött a visszaszámlálás az ’80edays’ indulásáig, miután Rafael de Mestre, a 2016-os futam fővédnöke és az elektromos autók számára szervezett első világkörüli verseny 2012-es győztese hivatalosan is bejelentette, hogy idén nyáron megrendezésre kerül az elektromos járművek eddigi legnagyobb megmérettetése. A versenyen a magyar evopro csapata saját fejlesztésű elektromos buszával áll rajthoz.
A hollandiai Tilburgben található Tesla-központban, az ’80edays’ nagyköveteinek tavaly novemberi megbeszélésén kapott zöld utat a rendkívül sikeres és áhított esemény második futama. A mezőny 2016. június 16-án Barcelonában, az Arco de Triunfo előtt áll majd rajthoz.
Ezen a nyáron a világ legmerészebb csapatai próbálják megdönteni Rafael de Mestre rekordját, aki 2012-ben egyedül vezette körbe Tesla Roadster autójával a Földet, összesen 127 nap alatt – ezzel a történelem során ő az első, akinek sikerült kevesebb, mint kétszáz nap alatt megkerülni a Földet elektromos autóval. A versenyzőket de Mestre rekordja inspirálja, hogy ezúttal a barcelonai célvonalat 80, vagy annál kevesebb nap alatt érjék el.
A 2016-os ELDURO jelentkezési határideje lezárult: a 12 nevezett nemzetközi csapat készen áll, hogy történelmet írjon a tisztán elektromos járművekkel megtett állóképességi versenyen, amely a legnagyobb kihívást jelenti majd mind az elektromos járművek, mind a sofőrök számára, ezzel komoly üzenetet küldve az autóiparnak – miszerint a fenntartható technológia az előrevezető út. A tiszta, megújuló energia jövője a tét. Rafael de Mestre, a rally kezdeményezője és szervezője úgy véli, hogy az idei esemény fel fogja rázni álmából az autóipart.
A verseny során a résztvevők 25 ezer kilométert tesznek meg, az útvonal három kontinensen át összesen húsz országon keresztül vezet. A 2012-es 80edays GENESIS versenynek köszönhetően többen felismerték, hogy az elektromos járműipar akár a gépjármű-közlekedés motorjává is válhatna. Ennek sikerén felbuzdulva minden idők legmagasabb várakozása előzi meg az idei eseményt.
A legtöbb jelentkező sportos és gyors Tesla elektromos autókkal nevezett, a magyar csapat azonban nagyobb és nemesebb kihívás elé néz: megmutatják a világnak, hogy a környezetbarát járműveknek a tömegközlekedésben is megvan helye. Ugyanis a nemzetközileg is elismert magyar cég, az evopro mérnökei által kifejlesztett innovatív elektromos, kompozit szerkezetű Modulo busszal indulnak útnak.
Jutta Kleinschmidt, a Párizs-Dakar Rally első, és egyelőre egyetlen női győztese is megtiszteli majd jelenlétével az ELDURO-t mint az 80edays nagykövete: versenybíróként fogja felügyelni, hogy a versenyzők valóban követik-e a verseny szabályait a táv teljes hosszán.
A 2016-os ’80edays’ rally az állóképesség legnehezebb tesztje lesz az elektromos járművek és a csapatok számára egyaránt. A csapatoknak előre meghatározott ellenőrző pontokat kell érinteniük, ahol fákat is fognak ültetni az esemény során kibocsátott szén-dioxid kibocsátás ellensúlyozására. Útjuk során hőmérsékletet, sugárzást, és egyéb paramétereket is fognak mérni, hogy azokat majd össze lehessen hasonlítani a 2020-ban megrendezésre kerülő következő 80edays -ZERO- versenyen mért adatokkal.